Spørgsmål og kommentarer

Tak fordi du besøger vores hjemmeside. Du er velkommen til at stille spørgsmål eller blot kommentere siden. Vi modtager også gerne flere billeder til vores side.

Flyt/placér taleboblen på billedet med din mus

Skriv tekst til din talebobbel

Shape:
 
Skrevet af Jonna Poulsen, d. 06-08-2013
Hej,
Jeg er ved at arrangere min søsters polterabend lørdag d. 24/8 og vi søger en chauffør af en motorcykel med sidevogn, som kan afhente hende på hendes adresse i Silkeborg og fragte hende til Fårvang. Selvfølgelig mod betaling. Hvis du bor i Silkeborg og er interesseret, eller kender én i Silkeborg, så bed endelig vedkommende til at kontakte mig på nedenstående mail. Pft. Mvh Jonna
E-mail:
Skrevet af Christian Christensen, d. 06-08-2013
Går og stykker ender sammen til anskaffelse af sidevognscykel - ender sandsynligvis med en Jawa/velorex 700, da det nok er noget af det simpleste at gå til (Har kørt CZ tidligere, så kender kvaliteten af tjekkerne). Håber i kan hjælpe mig med et par spørgsmål - her er det første:

Hvor svært/kompliceret er det at få synet en eftermonteret skråsele, fx. i en velorex vogn? Kan man fx. bare tage en rullesele fra en bil der passer til opgaven og bolte den fast hvor kassen er skruet på rammen? Eller skal man købe noget der er fabriksfremstillet til opgaven for at undgå at skulle omkring et prøvningslab?
E-mail:
Skrevet af rune hansen, d. 05-08-2013
Hej
Jeg har en yamaha virago 750 fra 1987, vil gerne montere en sidevogn på, men finder ingen billeder af det? er der ingen der har prøvet det? Hvilken sidevogn skal man vælge til denne cykel? - på forhånd tak
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 05-08-2013
Beskriv gerne hvad du nøjagtigt skal have hjælp til. Montering, godkendelse eller andet.
Skrevet af Klaus westeraa, d. 05-08-2013
Hey,hvor finder jeg hjælp til at monter sidevognen på min Yamaha 850
E-mail:
Skrevet af Flemming Bülow, d. 05-08-2013
Hej Jørn
Du har sikkert ret i at der skal ske forandringer af konstruktionen for at det er forsvarligt for en Goldwing, men det er der også. Sidevogn og cykel har været sammen sikkert siden midt i 80 erne. Der er også en del forstærkninger og sjove svejsninger.
Af de mange 562 sidevogne der kører, er der så ikke bare en som er medlem af klubben ??
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 02-08-2013
Hej Flemming. Sæde og vindspejl har faste mål som Jawa forklarer dig. Der kører mange 562 i DK, så det skulle ikke være helt umuligt at finde én og måle. Grunden til at jeg skriver er mere at sidevognsstellet ikke er egnet til en tung cykel som GL1000 uden diverse omforandringer. Stelrørene og svejsningerne er for svage og hjulakslen er kun 16 mm af højest tvivlsom stål kvalitet, så den bør skiftes til noget mere holdbart. Dæmperen er stort set virkningsløs fra fabrikken, så den bør du også udskifte. Du bør ikke bruge de originale bespændinger til montering, men sørge for at der kommer noget mere kraftigt grej på.
Skrevet af Flemming Bülow, d. 02-08-2013
Jeg har en velorex sidevogn, vistnok en 563 Tour som skal sidde på en goldwing 1000 fra 76. Jeg skriver vist nok fordi jeg ikke er sikker. Derfor har jeg også spurgt Jawa om mål på vindskærm og sæde.
Deres svar er at begge dele er standart mål.
Inden jeg kaster mig ud i køb af reservedele ville det være rart at have i mindst to må at rette mig efter.
Er er nogen der har målene på vindskærm og sæde.
Min ramme til vindskærm er i tværmål ( fra yderkant til yderkant på monteringsramme) 46,5 cm. Sædet har en brede på 50 cm ( ryggen) Det kan ikke være større hvis det skal passe til sidevognen.
Håber jeg kan få lidt hjælp

mvh
Flemming Bülow

sædet
E-mail:
Skrevet af Anni, d. 01-08-2013
Hej Uffe
Jeg får lige John til at kontakte dig!

Anni
Skrevet af Uffe Ross Pedersen, d. 01-08-2013
Hej jeg vil gerne have et OK benzinkort og samtidigt støtte sidevognsklubben, men jeg kan ikke finde det nr jeg skal bruge for at tilknytte kortet sidevognsklubben! Var planen ikke at det skulle på hjemmesiden så det nemt kunne findes?
Varne sommer hilsner Uffe
E-mail:
Skrevet af Lars Hansen, d. 31-07-2013
Hej Jørn
Tak for dit svar. Det drejer sig om en Moto Guzzi V7 Ambassador (den hed Special i europa)
Hilsen Lars
E-mail:
Skrevet af Peter Thomsen, d. 23-07-2013
Hej Alle
Vedr sidevognskørsel med handicappede er en Velorex 700 den bedste. Den kan åbnes helt, og man kan hejse en kørestolsbruger ned. Der er seler i min.
Da jeg min vognpark er stor nok, er jeg intr i at sælge min 1992 BMW R65 med Velorex 700 sidevogn
hilsen Peter
E-mail:
Skrevet af Rolf Hansen , d. 21-07-2013
Jeg forsøger igen, jeg er bror til en åndssvag spastiker, som jeg gerne vil give en masse oplevelser, men kan ikke sikre ham bagpå min BMW R1100 RT, så mit spørgsmål var om der var en som havde lyst til at køre en lille tur med ham fra hans hjem i Jonstrup ,sammen med mig . Jeg betaler gerne. Alternativt kunne flere komme med deres sidevogne og give nogle af de andre spastikere en oplevelse. Jeg håber at høre fra en af jer,
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 20-07-2013
Hej Kim.
Jawa/Velorex blev tidligere forhandlet af Arne Nielsen i Hedehusene, men han solgte til Ewald (ham med læderjakkerne) og han skulle eksistere endnu. Prøv der eller vend tilbage. En annonce i DSK bladet kunne måske få folk til at rode i kasserne.....
Skrevet af Jørn, d. 20-07-2013
Hej Lars.
Først skal du finde ud af hvilken Guzzi det er, så vi kan finde papirerne på den. Guzzi fabrikken giver tilladelse til sidevognsmontering indtil visse nye stel typer. 1100 California er den sidste, men forskellige mindre Guzzi´er giver de heller ikke tilladelse til. Uralvognen er fabriksfremstillet så der skal du kunne fremvise tilladelig totalvægt. Guzzi fabrikken giver en tilladelig totalvægt på 570 kg (frit efter hukommelsen) på det samlede køretøj og så skal der selvfølgelig stå et nummer på sidevognsstellet, som synsmanden kan indføre i diverse papirer. Prøv at snakke med Guzzi klubben, Ural klubben eller andre der gør i den slags om hvordan den monteres. Den gamle Peikert i Tyskland lavede færdige bespændings sæt til den slags, men han har vist nok overdraget fabrikationen til anden side og ydermere er det lidt bekosteligt. Beslagene må IKKE svejses på og skal være anbragt med to i bunden (én for og én bag) og det samme i toppen. Spørg evt. på din lokale synshal.