Gæstebog

Tak fordi du besøger vores hjemmeside. Du er velkommen til at skrive en lille hilsen.

Flyt/placér taleboblen på billedet med din mus

Skriv tekst til din talebobbel

Shape:
 
Skrevet af Jørn, d. 18-11-2013
Hej Jan. Nej, det må den ikke, tag pærerne ud også selvom at synsmanden måske brokker sig. En cykel med afmonterede lys ser amputeret ud. Sæt evt. en pose over blinkene, for synsmandens læredom er at det der findes på køretøjet skal virke, men altså ikke hvis de er afdækkede og så af med poserne efter syn.
Skrevet af JAN FILTENBORG, d. 17-11-2013
Hej jeg er ved at lave blinklys på min hd med sidevogn,må motorcyklens blink på højre side blinke med? kan ikke rigtig finde noget om det på trafikstyr side hilsen jan f
E-mail:
Skrevet af Anni, d. 28-10-2013
Eddie!
Tak fordi du tænker på os. Vi må nok holde os til Sjælland, så det er både tids- og økonomisk overkommeligt for de fleste, at nå frem! Vi glæder os til, at se dig, som medlem.
Skrevet af Eddie Neumann, d. 24-10-2013
Jeg var "tilfældigt" inde på jeres hjemmeside. Jeg er (endnu) ikke medlem af jeres klub, men så at i efterlyste et sted i østdanmark. Jeg bor så langt øst på som næsten muligt (Bornholm) I sommer havde vi et goldwing træf.
såfremt det havde interresse kan vi jo snakke sammen. Stedet har god plads/overnatning m.v. Kender dog p.t ikke om hvornår det er ledigt (stor spejderlejer) Kører selv GW-1100 med Squire sidevogn.
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 22-10-2013
Den bør gå lige igennem. Du skal huske at du skal have totalvægten på sidevognen med til syn. Enhver synsmand ved, at det er OK med en sidevogn på en Nimbus. Held og lykke.
Skrevet af Stig bomholt, d. 22-10-2013
Sikkert det mest klassiske spørgsmål her på siden.
Jeg har en Nimbus fra 1949 og har lige fået min sidevogn på. Nu skal den registreres, men jeg har ingen papir på sidevognen. Alt er monteret og som det skal være og der er stelnummer til understellet. Hvad gør jeg??
Kh Stig
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 21-10-2013
Hej Thomas og Jane. Det har sådan en R1100RT rigtig meget magt over, er nem at servicere og kører rigtig mange kilometer inden den besvimer......den kan synes herhjemme med både EML og Heeler og måske andre vogne, som dog lige skal undersøges hos synshallerne.
Skrevet af Jørn, d. 21-10-2013
Til Mark.
Hvis du tænker på at få den lavet i DK tror jeg at det bliver så¨dyrt at du bliver forskrækket og jeg tror at det bliver en lang ombygning for at det vil lykkes at få papir på den. Måske er du så heldig at du kan finde en TÜV station i Tyskland hvor de vil lave den, men det er heller ikke gratis og kræver megen viden for at lave det hele korrekt. Har lige hørt om en almindelig ombygning til en mc her på siden der lå i omegnen af 100.000 i Tyskland. Jeg ville finde noget herhjemme fra som allerede er godkendt, men det her er ikke helt gratis - til gengæld ret sjovt.
Skrevet af Thomas og jane Stokkebye, d. 21-10-2013
Hej alle.
Er der nogen herinde som har kendskab til en BMW R1100 RT med sidevogn ?
Er det en god sidevogns motorcykel, vi har en GL1200 nu.
Kan BMW´en med sine 90 hk trække sidevognen lige så godt som GL1200 ?
E-mail:
Skrevet af Mark Thomassen, d. 21-10-2013
Hej Anni
Ved du hvad sådan en undersøgelse koster ?
E-mail:
Skrevet af Anni, d. 21-10-2013
Loven siger således:
Montering af sidevogn skal være udført i overensstemmelse med motorcykelfabrikantens anvisning (herunder eventuelle særlige betingelser for sidevognen,fx om vægtgrænse eller fastgørelsesmetode).

Såfremt motorcykelfabrikanten ikke kan eller vil anvise sidevognsmontering, fx fordi der er foretaget ombygninger i forbindelse med monteringen af sidevognen,eller fordi motorcykelfabrikanten ikke længere eksisterer, kan monteringen godkendes på grundlag af anden dokumentation for, at styrke og køreegenskaber er tilfredsstillende.

Denne dokumentation kan udgøres af:

- En rapport fra et anerkendt dansk eller udenlandsk prøvningslaboratorium,fx Dansk Teknologisk Institut eller TÜV. Rapporten skal omfatte de styrkemæssige forhold, herunder sikkerhed mod udmattelsesbrud, samt køreegenskaber, herunder svingningsforhold og stabilitet ved kørsel med og uden passagerer op til køretøjets tophastighed. Af rapportens konklusion skal fremgå, at køretøjet er korrekt dimensioneret og har sikre køreegenskaber, eller - en erklæring fra et akkrediteret (se afsnit 14.02.2) prøvningslaboratorium i et EU/EØS-land, hvoraf det fremgår, at prøvningslaboratoriet har afprøvet styrke og køreegenskaber for motorcyklen med sidevogn, og det fremgår af erklæringen, at den kan lægges til grund for godkendelse til registrering i det pågældende EU/EØS-land.

Hvad angår sidevognens tilladte totalvægt gælder:

- For fabriksfremstillede sidevogne skal foreligge fabrikanterklæring.

- For andre sidevogne skal der foreligge en rapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium, eller erklæring fra et akkrediteret prøvningslaboratorium, som nævnt ovenfor vedrørende dokumentation.


Hjemmeside:
Skrevet af Mark Thomassen, d. 21-10-2013
Hej
Jeg har en Yamha 600 ccm fra 1989 jeg gerne vil have monteret en velorex 562 sidevogn på....KAN det lade sig gøre og hvordan med den " skide" attest ?
E-mail:
Skrevet af Jørn Lunø, d. 14-10-2013
Vi snakker forbi hinanden nu. Du skal have tilladelse fra motorcykel fabrikanten (eller importøren) til at montere en sidevogn på den specifikke mc, hvilket ikke er en dataerklæring. Samtidig skal der forelægge en erklæring fra sidevognsfabrikanten om totalvægten af vognen. Disse to ting tager du med til syn og så ser synsmanden på om dine bespændinger er korrekt anbragte og dimensionerede.
Skrevet af Ole Axelsen, d. 14-10-2013
Til Lunø: Du kalder det "tilladelse fra importøren" jeg kalder det "dataerklæring" men det er i virkeligheden det samme. Jeg er også selv i tvivl om en sådan eksisterer, da jeg tidligere har kontaktet importøren, dog uden at få svar. Derfor håber jeg der er en, der selv har fået det godkendt, der kan give nogen gode tips. Selve den fysiske montering har jeg ikke nogen problem med, da jeg flere gange tidligere har monteret sidevogn, både med færdige tilpassede beslag og med universalbeslag.
E-mail:
Skrevet af Lunø, d. 13-10-2013
Hej, vi tvivler på, at der findes en dataerklæring på en velorex. Det eneste du skal have er totalvægten samt en tilladelse til sidevogsnmontering fra importøren af motorcyklen. Kig under facts. Reglerne er ændret mange gange siden 1984, men du kan selvfølgelig være heldig med en "gavmild" synsmand, men de er en uddøende race ;-)