Spørgsmål og kommentarer

Tak fordi du besøger vores hjemmeside. Du er velkommen til at stille spørgsmål eller blot kommentere siden. Vi modtager også gerne flere billeder til vores side.

Flyt/placér taleboblen på billedet med din mus

Skriv tekst til din talebobbel

Shape:
 
Skrevet af Jørn, d. 20-07-2013
Hej Kim.
Jawa/Velorex blev tidligere forhandlet af Arne Nielsen i Hedehusene, men han solgte til Ewald (ham med læderjakkerne) og han skulle eksistere endnu. Prøv der eller vend tilbage. En annonce i DSK bladet kunne måske få folk til at rode i kasserne.....
Skrevet af Jørn, d. 20-07-2013
Hej Lars.
Først skal du finde ud af hvilken Guzzi det er, så vi kan finde papirerne på den. Guzzi fabrikken giver tilladelse til sidevognsmontering indtil visse nye stel typer. 1100 California er den sidste, men forskellige mindre Guzzi´er giver de heller ikke tilladelse til. Uralvognen er fabriksfremstillet så der skal du kunne fremvise tilladelig totalvægt. Guzzi fabrikken giver en tilladelig totalvægt på 570 kg (frit efter hukommelsen) på det samlede køretøj og så skal der selvfølgelig stå et nummer på sidevognsstellet, som synsmanden kan indføre i diverse papirer. Prøv at snakke med Guzzi klubben, Ural klubben eller andre der gør i den slags om hvordan den monteres. Den gamle Peikert i Tyskland lavede færdige bespændings sæt til den slags, men han har vist nok overdraget fabrikationen til anden side og ydermere er det lidt bekosteligt. Beslagene må IKKE svejses på og skal være anbragt med to i bunden (én for og én bag) og det samme i toppen. Spørg evt. på din lokale synshal.
Skrevet af Lars Hansen, d. 20-07-2013
Hej . Jeg er stadigt i tvivl om regler for syn af sidevogncykler. Har en Guzzi fra 1970 og en Ural sidevogn som skal bygges sammen. Er igang med at finde en fabriks godkendelse til Guzzien men har ingen parpirer på sidevognen. Må man selv lave befæstigelsen på mc'en og skal de svejses på eller?
Hilsen Lars
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 16-07-2013
Hej Johannes. Problemet er sikkert at en dine bremseslanger ikke løber "i et lige løb" mod udluftningsstedet. Frigør dine slanger, hvis der er et sted hvor der kan stå en luftlomme og hæv sidevognshjulet så meget som muligt. Lad evt. systemet stå med tryk på natten over og luft efterfølgende ud.
Skrevet af Jørn, d. 16-07-2013
Hej Johannes. Problemet er sikkert at en dine bremseslanger ikke løber "i et lige løb" mod udluftningsstedet. Frigør dine slanger, hvis der er et sted hvor der kan stå en luftlomme og hæv sidevognshjulet så meget som muligt. Lad evt. systemet stå med tryk på natten over og luft efterfølgende ud.
Skrevet af Johannes Schjerning, d. 11-07-2013
Jeg har ad flere omgange arbejdet med at lufte bremser ud på min BMW R 100 med EML sidevogn. Dette har jeg store problemer med. Har fået undersøgt bremsecylinderen hos autoriseret værksted og siger man at den ikke fejler noget, men at det er luft i systemet som er problemet. Har prøvet at pumpe bremsevæsken ind fra bremsekalibrene med smørekande og lufte ud, men uden held. Er der nogen som har en god teknik som de vil anbefale? Mit problem opstod efter jeg havde skiftet bremseklodser, både på baghjul og sidevognshjul.
Venlig hilsen Johannes
E-mail:
Skrevet af kim, d. 09-07-2013
hvor kan man købe clamps til stel på mc
mc er en java
sidevogn er en velorex
kim
E-mail:
Skrevet af Karsten Graversen, d. 04-07-2013
Hej. Er der nogen der ligger inde med en gammel BMW R80 motor? Den skal bygges på min Dnepr med sidevogn...
Vh. Karsten
61719113
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 02-07-2013
HMC er forhandler af EML og et bundreelt firma. Derfor får du også priserne på netop det køretøj du efterspørger. Blackbird sættet er et af de sæt som man skal være meget opmærksom på når man monterer for at man får de køreegenskaber, som sættet berettiger. Sidst men ikke mindst er der noget der hedder TÜV godkendelse af køretøjet og her kommer kendskab til sidevognsmontering også på prøve. Jeg tror ikke at du finder helt faste priser på sidevogne og tilbehør lagt frem på nettet, da det er så lille en niche at man beregner tilbuddene fra gang til gang.
Skrevet af Rene´, d. 02-07-2013
Hej DSK

Går med tanker om at lave en cbr1100 om med en eml gt2001.
Hvis man køber sidevogn og ombygningskit hos en forhandler, må man så bygge cyklen om selv??
Og findes der nogle steder hvor man kan se hvad priserne er på sidevogn/opbygningskit/udstyr samt hviket udstyr der findes til såden en vogn???

Har prøvet hmc, pr mail, her i dk, men blev jeg ikke klogere af, andet end at der skulle regnes på et tilbud.

Mvh kommende gt2001 kører:-)
Skrevet af Jørn, d. 25-06-2013
Hej Sonja.
Det er et velkendt problem at kalechen bliver mør. Desværre eksisterer SideBike fabrikken ikke mere, men ring til mig på 61722909, måske kan jeg hjælpe.
Skrevet af Sonja Mohrbach Jensen, d. 11-06-2013
Side bike mega comete.

Kalechen/dækkenet (eller hvad det nu hedder...) til vores mega comete er ved at være slidt. Er der nogen der har efaring med hvor man kan købe en brugt eller en ny/ny (hvis det stadig produceres..)
E-mail:
Skrevet af Benny Nielsen, d. 08-06-2013
Skrevet af Benny d. 08-06-2013. Jeg vil godt spørge om der er nogen der kender en der vil bytte en GoldWing 1200 fra 85 med en GoldWing med sidevogn da jeg jo gerne vil have min kone med på turene.
E-mail:
Skrevet af Jørn, d. 06-06-2013
Hej Lars.
Jeg har sakset dette fra "Facts" til venstre her for og gået ind under "passagerer i sidevogn":

Hvis sidevognen er monteret MED sikkerhedssele:
Personer i alle aldre må transporteres, og sikkerhedsselen SKAL anvendes.
Indtil børn (under 15 år) er mindst 135 cm høje, skal de være fastspændt i godkendt udstyr, der passer højde og vægt, fx barnestol eller selepude.
Altså ikke hjelmkrav, men godkendt sele og udstyr der passer til barnet. Barnestol for de små.

På en plads UDEN sikkerhedssele:
Det er forbudt at transportere børn under 5 år.
Personer fra 5 år og opefter må gerne transporteres og skal anvende styrthjelm.


Skrevet af Lars, d. 06-06-2013
Hej alle. Kan se på nettet at dette emner er blevet diskuteret flere gange, men er forsat i tvivl.

Jeg har købt mig en Nimbus med sidevogn, og spørgsmålet går på om jeg må køre med mine børn på 4 og 1½ i sidevognen UDEN SELE hvis bare de har hjelm på. Kan se mange siger de skal have sele på men måske der er specielle regler for veteran-motorcykler.

(Så kan man diskutere om det er forsvarligt på et andet tidspunkt)

Hilsen Lars
E-mail: